zaterdag, juli 26, 2008

Meer Nederlands bezoek

Zou het ooit vervelen om met zonnig weer wakker te worden? Ik denk het niet! Rick en ik eten samen ontbijt buiten en bespreken de dag. Dit is de enige dag zonder logees, dus onze kans om ons verder klaar te maken voor onze vakantie en Katja's gang naar college.

Eerst ga ik buiten in de tuin een gewichtenroutine doen. Dit bevalt me echt prima met het gezang van de cicades om me heen. Alleen moet ik me wel volspuiten met Off!, want de muggen weten me zo vroeg al goed te vinden. Het halve uur is zo voorbij en alle spieren zijn aan bod gekomen.

Intussen trekt Rick wat onkruid in de tuin, maar dat lukt niet echt. Er is gewoon veel te veel! Uren werk en dus geeft hij op. Gelukkig is het meeste onkruid nog best mooi ook.

Tijdens de vorige vakantie is Katja's koffertje stuk gegaan. Bij Macy's vinden we een leuk groen koffertje, waar zo te zien heel wat in past. En dat is wel nodig voor onze tiener!

Op de terugweg gaan we naar de enorme Super Giant, die recentelijk dichtbij ons in Oakton is geopend. Jeetje, wat is dit ook weer een gigantische supermarkt! Rick, Kai en Saskia gaan vanavond kamperen en daarvoor haalt Rick hamburgers, hot dogs en s'mores om te grillen.

Na de lunch gaan Rick en ik even zwemmen. Rick heeft onderwater hulzen voor onze Canon toestelletjes gekocht, zodat we in Aruba de vissen goed vast kunnen leggen op de foto. We testen de hulzen in het zwembad en ze werken prima. De foto's zijn veel helderder, dan die we met onze oude onderwatercamera maakten.

Rick vertrekt naar de camping om de tent op te zetten en ik rijd naar de metro. Cosmo gaat ook even mee, die vindt het heerlijk in de auto. Daar zie ik Marcel van het Alles Amerika forum en zijn vriend Vinnie al snel aan komen lopen.

We gaan met een drankje op het deck zitten en het gesprek is heel geanimeerd. Vinnie komt uit New York en is van Italiaanse afkomst en we hebben het over de verschillende afkomsten van de Amerikanen. Het is erg gezellig!

Een paar uur zijn zo voorbij en dan is Rick terug en staan Kai en Saskia te springen om naar de camping te gaan. Ik breng Marcel en Vinnie dus weer naar de metro en dan volgen Katja en ik Ricks auto naar Lake Fairfax Park.

In dit park ligt ook een klein waterpark, de Water Mine, maar helaas voor Kai en Saskia is dat uitgerekend vanmiddag dicht vanwege stroomuitval! De kampeerplek is werkelijk idyllisch te noemen. De tent staat midden in het bos, vlak naast een beekje en rotsen om op te klimmen.

Kai en Saskia klimmen meteen naar boven

Katja heeft vanavond met vrienden afgesproken en ik kan met mijn fibromyalgie niet meer kamperen, dus wij rijden weer terug naar Vienna. Daar eten we samen bij Sakana. We zijn de enige gasten daar en krijgen, behalve de sushi, die we besteld hebben, nog een paar gratis lekkere hapjes van sushi chef Ken.

Thuis gaat Katja de basement in met een groepje vrienden en vriendinnen om films te kijken. Ik installeer me met mijn laptop buiten op het deck, waar de temperatuur zeer aangenaam is. Ik zoek eens op uitzendinggemist.nl of er nog een leuke Nederlandse serie te zien is en stuit op "Nu we er toch zijn". Een vermakelijke onzin show, moet ik zeggen.

Ha, koffertjes bij Macy's! Wij kochten vorig jaar een hele fijne reistas voor weinig geld bij Macy's in Tysons Corner. Herinneringen ...

Gezellig hoor, al die Nederlanders die "even" langs komen. Goed dat ik het weet dat jullie last van muggen hebben. Ik ga vast op zoek naar een goede anti-muggen-spul voorals we die kant op gaan. Ze moeten mij ook altijd hebben :-?. Nou valt het hier nog wel mee met de muggen *klopt af op hout*.

Ineke zei

Jammer, dat je vanwege je gezondheid niet mee kunt kamperen.
Leuk dat je weer een AA-er ontmoet hebt.

gr, Ineke

Dat is wel perfect hier in de VS dat bijna alle kampeerplaatsen een eigen BBQ en picknicktafel hebben.

Mooie camp site !

USA2007 zei

Leuk al die bezoekers.

En nee elke dag wakker worden met warm zonnig weer verveelt absoluut niet LOL.

Het tentje ziet er erg klein uit, je had er niet bij gekunt.....

Extra koffer...wij moeten er ook aan geloven.

Hier was net een vreselijke storm, we zaten te eten met uitzicht op
'oceanview flooding parkinglot'.

Hoi Petra,

Nee het verveeld nooit om elke dag met een zonnetje en een mooie blauwe lucht wakker te woren,dat kan ik je verzekeren!!!
Ik geniet elke dag weer als ik mijn ogen open,en ik zie d zon al door mijn bamboe rolhorren schijnen,heerlijk!!dat maakt me meteen blij en heb weer zin in een dag in Bonaire.ik ga nooit meer in een land wonen waar het koud,en somber weer is dat is zeker!!

Heerlijk om wakker te worden met de zon en een blauwe lucht, ik geniet er ook zo van!

Jammer dat het kamperen niet meer lukt met je gezondheid.

Gezellig om weer iemand van het AA-forum te ontmoeten.

Hier nog iemand die wel elke dag zou willen beginnen met zon en blauwe lucht! Helaas..... vanochtend werd ik om 10 voor 6 wakker van een hoosbui. Het is nu inmiddels 10 uur en het is net een kwartiertje droog. Zo kan het dus ook!! Maar de afgelopen week hebben we wel veel zon en blauwe lucht gehad, maar voor mij is een week veel te kort.

Annemiek zei

Leuk weer Nederlands bezoek.
Fijn dat Rick met de kinderen gaat kamperen. Ik mis het kamperen wel, Micky voelt er niet veel meer voor.

Marcel zei

Het was zeker erg gezellig , en leuk dat je er een vermelding van maakt in je blog... Zelfs de link naar mijn blog heeft een hoop extra bezoekers opgeleverd ;-) .

Hopelijk zit er nog een ontmoeting in als ik in December weer kom!